Jak stworzyć udany baner reklamowy?

Odpowiednio zaprojektowany baner to doskonała forma reklamy, która na długo zapada w pamięci potencjalnych odbiorców.  Nic więc dziwnego, że coraz chętniej korzystają z niego mali i duzi przedsiębiorcy z różnych branż. O czy pamiętać podczas tworzenia baneru reklamowego i na co zwrócić szczególną uwagę? Tego wszystkiego dowiedzą się Państwo z lektury poniższej notki.

O czym należy pamiętać?

Najskuteczniejsze banery reklamowe to takie, które są nie tylko czytelne, ale i odpowiednio zrównoważone pod względem przekazywanych treści i szaty graficznej. Zasada jest bardzo prosta – reklama powinna koncentrować się wyłącznie na jednym wybranym produkcie lub usłudze. W trakcie tworzenia projektu należy uważać, aby nie popełnić popularnego błędu, który najłatwiej nazwać przerostem formy nad treścią. Odpowiednio zaprojektowany baner reklamowy powinien przede wszystkim przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy, wyodrębnić się spośród innych reklam, a dopiero na końcu zainteresować tym, co przedstawia. Przeprowadzane do tej pory badania pokazują, że konsumenci najbardziej cenią sobie przekazy krótkie i treściwe, takie, których odbiór nie pochłania zbyt dużej ilości czasu. Oczywiście bardzo ważną rolę odgrywa tutaj też lokalizacja, w której umiejscowiony zostanie baner. Należy bowiem pamiętać, że nawet najlepsza reklama błyszczyku do ust lub prostownicy do włosów nie sprzeda się dobrze w miejscu, w którym nie przebywają kobiety.

Szata graficzna

Oczywiście baner reklamowy tworzy nie tylko przekazywana na nim treść, ale i szata graficzna. Odpowiednio zaprojektowana, powinna być idealnym uzupełnieniem dla całości przekazu. Warto jednak pamiętać, że szata nie może być czynnikiem dominującym reklamy, ponieważ wtedy odbiorca nie skupi się dostatecznie na jej treści. Idealnie, żeby tło baneru wykonane było z kolorów jasnych, takich, które nie drażnią oczu.

Wróć do bloga