Na czym polega efekt halo?

Efekt halo nazywa się również efektem aureoli i jest to zagadnienie związane z psychologią, choć ma również szereg innych zastosowań. Jest to tendencja do automatycznego przypisywania cech osobowości. Może on mieć wydźwięk pozytywny lub negatywny i jest ściśle związany z pierwszym wrażeniem, stąd jego kluczowe zastosowanie w reklamie i biznesie. Psychologia pozwala nam zrobić o wiele więcej jeśli odpowiednio ją zastosujemy.

Jak działa efekt halo w reklamie?

Reklama ma mieć przede wszystkim siłę perswazji. Na taki jej skutek składa się wiele czynników, a jednym z nich jest właśnie efekt halo, który warto skutecznie wykorzystać.  Doskonale widoczne jest to w wykorzystywaniu wizerunków sławnych osób w różnego rodzaju reklamach. Jeśli taka osoba uznawana jest za wiarygodną i jest lubiana, to jej wystąpienie może skutecznie wpłynąć na ranking firmy, którą będzie reklamować. Rodzaj bohatera powinien być oczywiście odpowiednio dopasowany do produktu, jaki ma być promowany. Tu z kolei chodzi o efekt, z jakim całość skojarzymy, jeśli dana osoba będzie dla nas stanowiła wizytówkę pozytywnych korzyści związanych z produktem, to chętniej po niego sięgniemy.

Skuteczna reklama powinna docierać do takich osób, które mogą być klientami zainteresowanymi danym produktem. Odpowiednie targetowanie również jest powiązane z efektem halo, który pozwala nam lepiej postrzegać produkt, jego reklamę i prezentację. Efekt halo pokazuje jak ważne jest pierwsze wrażenie i szczegóły związane chociażby z dopasowaniem postaci.

Efekt halo o firma

W przedsiębiorstwach efekt halo ma za zadanie „zrównoważenie struktur poznawczych” określonej grupy odbiorców poprzez ograniczanie informacji, które zaprzeczają pozytywnemu wizerunkowi konkretnej firmy. Skuteczność tego efektu jest w tym wypadku zależna od trzech czynników, czyli tego jaki wizerunek ma przedsiębiorstwo obecnie, jakie możliwości kształtowania wizerunku dają prowadzone kampanie komunikacyjne, oraz to w jaki sposób będą rozprzestrzeniane informacje.

Wróć do bloga