Banery wielkoformatowe to doskonała forma reklamy, która sprawdza się w większości branż. Główną jej zaletą jest oczywiście pokaźny rozmiar. Umieszczenie takiego banneru w miejscu o odpowiednio wysokiej częstotliwości ruchu sprawi, że marka danej firmy szybko może stać się rozpoznawalna. Sprawdź, jak dokładnie wygląda przygotowanie tego typu reklam.
Sporządzenie profesjonalnej reklamy zawsze poprzedzone jest projektem. Wydruk baneru wielkoformatowego oraz opłacenie miejsca reklamowego wiąże się z pewnymi wydatkami, dlatego niezbędne jest przemyślenie właściwego rozplanowania przestrzeni. Na banerze można umieścić fotografię lub grafikę. W przypadku fotografii niezbędna jest wysoka rozdzielczość, która przy określonej wielkości nie zmieni się w piksele. Natomiast najlepszym rodzajem grafiki jest grafika wektorowa, która nie traci na jakości podczas powiększania. Doskonale sprawdzają się obrazki o dużej szczegółowości, które gubią się przy mniejszych formatach. Poza grafiką musi znaleźć się określony tekst z czytelnym przekazem. Może być to:
nazwa firmy,
rodzaj reklamowanego produktu lub usługi,
hasło reklamowe,
adres siedziby,
dane kontaktowe.
Umieszczone teksty powinny być w ograniczonej ilości. Zaburzenie proporcji słów i grafik może skończyć się negatywnym odbiorem. Wszystkie elementy muszą komponować się z formatem wybranym przez klienta oraz miejscem ekspozycji banneru.
Baner, który przez długi czas będzie narażony na negatywne działanie czynników atmosferycznych, nie powinien być drukowany za pomocą typowych atramentów na bazie wody. Dlatego też banery wielkoformatowe najczęściej wykonuje się techniką druku solwentowego, który wykorzystuje atramenty pigmentowe bazujące na rozpuszczalnikach organicznych. Wydrukowana w ten sposób grafika, w zależności od użytego rozpuszczalnika, może być trwała od 2 do nawet 7 lat. Będzie ona odporna na różne czynniki łącznie z promieniowaniem ultrafioletowym. Druk solwentowy stosuje się na:
folii monomerycznej,
folii polimerowej,
folii OWV,
siatce mesh,
płótnie Canvas,
wydrukach laminowanych.
Można go stosować do wszystkich podłoży z zawartością PCV, a w szczególności do tych, które są nieprzyczepne dla atramentów wodnych. Alternatywą dla tego rozwiązania jest druk UV. Wykorzystuje on specjalne tusze polimerowe, które są utrwalane na powierzchni pod wpływem światła UV generowanego przez lampy LED. Wydrukowany baner może dodatkowo być przygotowany do montażu np. przez oczkowanie, które ułatwia jego zawieszenie w wybranym miejscu.
Wróć do bloga