Druk wielkoformatowy solwentowy — rodzaje i zastosowanie

Wielkoformatowy druk solwentowy najczęściej wykorzystywany jest w banerach, ponieważ świetnie zwraca uwagę potencjalnych klientów. Stanowi nowoczesną technikę nadruku na różnych powierzchniach i materiałach.

Specyfika wielkoformatowego druku solwentowego

Druk wielkoformatowy solwentowy staje się obecnie coraz bardziej popularny i najchętniej wybierany spośród innych dostępnych technik drukarskich. Jest to technika druku bezstykowego, w której wykorzystuje się tusz rozpuszczalnikowe wnikające w strukturę podgrzewanego materiału. Jedną z istotnych zalet tego rozwiązania jest możliwość użycia szerokiej gamy materiałów podkładowych.

Druk solwentowy „hard” i „light”

Druk wielkoformatowy solwentowy można podzielić ze względu na używane tusze oraz głowice drukujące, które determinują różne wielkości nakładanej kropli atramentu i wpływają na wielkość rastra. Wyróżniamy „hard solwent”, czyli twardy druk wielkoformatowy solwentowy, oraz „light solwent”, czyli druk miękki. Opcja „hard” zapewnia mniejszą dokładność, ale większą trwałość wydruków. Stosowany jest przede wszystkim podczas tworzenia reklam narażonych na różnorodne uszkodzenia i działanie różnorodnych czynników środowiskowych. Sprawdza się również w przypadku banerów przeznaczony do długotrwałego zastosowania. Wydruki przygotowane w solwencie twardym są w stanie przetrwać nawet kilkuletnią ekspozycję bez konieczności stosowania dodatkowych zabezpieczeń.

Druk solwentowy w wersji “light” zapewnia znacznie dokładniejsze wydruki, co przekłada się na estetykę tworzonych banerów, jednak ich trwałość jest nieco mniejsza niż w przypadku opcji “hard”. Często określany jest mianem druku super precyzyjnego. Sprawdza się więc doskonale w przypadku reklam, w których liczy się przede wszystkim atrakcyjność wizualna i wysoka dokładność z minimalnym rastrowaniem. Jest to idealny rodzaj druku do zastosowań wystawienniczych, gdzie treści prezentowane są z bliskiej odległości. Używany jest do produkcji m.in. cityboardów, plakatów wielkoformatowych, produktów typu roll up, ścianek pop-up itp.

Wróć do bloga