Jak montować banery reklamowe zgodnie z prawem?

Jedną z popularnych i często stosowanych form reklamy firm są banery podświetlane. Obszerny format, dobra lokalizacja i doskonała widoczność umożliwiają dotarcie do wielu odbiorców. Zanim jednak zdecydujesz się na to rozwiązanie, zapoznaj się z zasadami prawa odnośnie umieszczania reklam na obszarach publicznych.

O czym należy pamiętać, umieszczając banery reklamowe?

Przed zamówieniem reklamy w tej formie, musisz wybrać miejsce montażu. Pamiętaj jednak, że wszelkie działania podejmowane na przestrzeni publicznej, muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Niemożliwe jest zamontowanie banera reklamowego bez uprzednio uzyskanego zezwolenia.

Ponadto nie może on zaburzać estetyki terenu ani wprowadzać ograniczeń w swobodnym użytkowaniu miejsca, gdzie zostanie postawiony. Przy tym nie powinien przeszkadzać lokalnym mieszkańcom. Ma to ogromne znaczenie szczególnie przy banerach o dużej powierzchni i znacznej konstrukcji.

Zasady montowania banerów podświetlanych

Planując umieszczenie banera na fasadzie budynku swojej firmy lub jej terenie, sprawa wygląda dość prosto. Nie będziesz musiał wnosić o żadne zezwolenia, gdyż teren należący do Ciebie możesz dowolnie zagospodarować.

Jeżeli zdecydujesz się na montaż banerów podświetlanych o oddzielnych konstrukcjach, na obszarze należącym do innej osoby, niezbędne będzie pozyskanie zgody właściciela, a także zawarcie umowy. Wiąże się to z dodatkowymi opłatami za dzierżawę, dopełnieniem wszelkich formalności oraz uzyskaniem pozwolenia budowlanego od zarządców miasta.

Z kolei w przypadku umieszczania banerów reklamowych przy ulicy/ drodze możesz napotkać pewne komplikacje. Ich instalacja podlega przepisom prawa drogowego. Zaś wielkoformatowa konstrukcja powinna spełniać pewne normy, w tym być czytelną z daleka.

Wróć do bloga