Kasetony podświetlane. Budowa i zastosowanie w reklamie

Kasetony podświetlane to stosunkowo nowe rozwiązanie, które jednak znalazło spore uznanie wśród reklamodawców. Jak są wykonane i w czym tkwi tajemnica ich skuteczności? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć w naszym artykule.

Czym właściwie są reklamowe kasetony podświetlane?

Kasetony podświetlane to panele reklamowe umieszczane na fasadach budynków lub w ich wnętrzu. Ich cechą charakterystyczną jest podświetlenie zamontowane wewnątrz paneli, dzięki czemu umożliwiają atrakcyjne wyeksponowanie reklamy.

Konstrukcja kasetonów wykonana jest ze specjalnych profili aluminiowych z prowadnicami, do których mocowana jest tablica z płyty plexi. Taka płyta zapewnia dużą przepuszczalność światła, dzięki czemu podświetlenie jest dobrze widoczne od zewnątrz. Na panel nanoszona jest odpowiednia grafika reklamowa. Od strony wewnętrznej, czyli na płycie spodniej panelu, mocowane są elementy podświetlające, najczęściej diody LED lub taśmy energooszczędne.

Decydując się na zastosowanie kasetonów reklamowych, warto szczególną uwagę zwrócić właśnie na kwestię podświetlenia, które powinno cechować się nie tylko wysoką jakością i żywotnością, ale i energooszczędnością.

Kasetony podświetlane mogą być wyposażone w dodatkowe elementy, takie jak np. włączniki manualne, czujniki zmierzchu itp. Wszystko zależy od potrzeb reklamodawcy oraz późniejszego zastosowania.

Jakie zastosowanie znajdują kasetony podświetlane?

Kasetony podświetlane wykorzystywane są przede wszystkim do celów reklamowych. Umieszczane są najczęściej na zewnątrz obiektów, ale mogą też zostać wprowadzone do wnętrz budynków. Stanowią efektywne i atrakcyjne wizualnie narzędzie reklamowe, które może być zastosowane przez firmy działające w różnych branżach.

Ta forma reklamy znajduje zastosowanie również w miejscach publicznych, np. w szpitalach lub urzędach. Za sprawą podświetlenia kasetony są widoczne nawet z dużej odległości, dzięki czemu łatwiej zlokalizować dany obiekt. To bardzo ważna cecha kasetonów nie tylko dla placówek użytku publicznego, ale również dla reklamodawców, którzy dążą do tego, aby ich komunikaty marketingowe, nazwy i znaki firmowe rzucały się w oczy jak największej liczbie odbiorców.

Wróć do bloga