Istnieje wiele różnych rodzajów reklamy zewnętrznej, a ich dobór zwykle podyktowany jest zarówno walorami estetycznymi i przewidywaną skutecznością przekazu, jak i kwestiami finansowymi. Kasetony reklamowe zapewniają bardzo dobrą efektywność przy relatywnie niskich kosztach, dlatego są bardzo chętnie wybierane przez przedsiębiorców.
Kasetony reklamowe, szczególnie podświetlane, są przede wszystkim widoczne, więc odpowiednio zaprojektowane, z całą pewnością trafią do potencjalnej grupy docelowej. Trzeba jednak pamiętać, że skuteczność działań marketingowych z zastosowaniem kasetonów zależy przede wszystkim od odpowiedniego wykonania. Reklamy świetlne są efektywne, jednak tylko wtedy, gdy zostaną właściwie usytuowane, a przekaz marketingowy zostanie zaprezentowany w sposób atrakcyjny. Niestety nadmierna przesada w tym przypadku może przynieść więcej szkód niż pożytku. W związku z tym już na początkowym etapie warto skupić się na projekcie, który musi określać odpowiednią jasność światła, kolor, a także kształt reklamy.
Tworząc witryny sklepowe z zastosowaniem kasetonów, należy dostosować projekt do lokalnej architektury, specyfiki firmy, a także preferencji potencjalnej grupy docelowej. Ta firma reklamy powinna być przejrzysta, a jednocześnie wywoływać pozytywne emocje. Przy tworzeniu kasetonów dobrze jest współpracować z profesjonalistami, którzy specjalizują się w reklamie występującej w przestrzeni miejskiej.
Skuteczność kasetonów w dużym stopniu zależy od precyzji i materiałów użytych do wykonania reklamy. W pracowni firmy LogArt tworzone są kasetony świetlne z diodami LED, świetlówkami i neonami, które bazują na profilach o różnej szerokości (tj. 10, 14, 16 lub 18 cm). Cała konstrukcja jest spawana, dzięki czemu reklama zyskuje odpowiednią stabilność i wytrzymałość. Lico kasetonu podświetlanego z reguły wykonywane jest z mlecznej plexi, a grafika z folii samoprzylepnej – wycinanej ploterem lub powstałej w procesie druku solwentowego. Folia może być laminowana. Tak stworzone kasetony podświetlane są odporne na niekorzystne czynniki pogodowe i zanieczyszczenia, przez co zawsze wyglądają świeżo i schludnie.
Wróć do bloga