Kolory banerów reklamowych. Jakie barwy najlepiej oddziałują na odbiorców?

Rolą banerów reklamowych jest przyciągnięcie wzroku potencjalnych klientów do firmy. Wykorzystują je firmy z różnych branż, których klienci też się różnią, dlatego nie ma jednej uniwersalnej wskazówki na to, jak zaprojektować i skonstruować skuteczny baner reklamowy. Skuteczność kolorystyki również jest zróżnicowana, o czym opowiemy we wpisie.

Nagłe, szybkie potrzeby i błyskawiczna reakcja na baner

Wyraźne i intensywne kolory sprawdzają się na banerach reklamowych, które mają być odpowiedzią nad nagłe, szybkie potrzeby potencjalnych klientów lub powodować ich błyskawiczną reakcję. Doskonałym przykładem są intensywne kolory stosowane w banerach stacji paliw. Klientem stacji na trasie będzie osoba, która ma nagłe potrzeby i szybko chce je zrealizować. Standardem jest potrzeba zatankowania paliwa, która zakończy się przy okazji zrobieniem dodatkowych zakupów. Banery reklamowe o intensywnych barwach, zwłaszcza banery podświetlane, przyciągną też klientów, którzy nie mają wcale nagłych potrzeb, ale z oddali zauważą reklamę i skuszą się na skorzystanie z usług stacji.

Banery, które budzą pozytywne emocje

W przypadku stacji paliw odbiorcy jest często obojętnie, gdzie zatankuje auto – chce to zrobić i tylko to go interesuje. Inaczej będzie na przykład z wyborem restauracji. Potencjalny klient wybierze ją wcześniej, przeglądając ofertę w sieci (również oglądając banery reklamowe, ale innego typu), albo będzie chciał wypatrzyć coś dla siebie, przechadzając się po mieście. Uwagę przyciągnie baner reklamowy, który wzbudzi pozytywne emocje. Kolory łagodne będą kojarzyć się z delikatną kuchnią, kolory ciemne i mocne z kuchnią orientalną itd. Zadziałają te, które właśnie wzbudzą w potencjalnym kliencie pozytywne emocje, to kwestia gustu, smaku, preferencji danego dnia.

Wróć do bloga