Kroje liter reklamowych. Co jest teraz na czasie?

Poza samym tekstem, królową reklamy jest grafika, czy jak w przypadku liter reklamowych — motyw czcionki. Bardzo ważne, by wybrać taki, który nie tylko przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, ale i będzie zgodny ze współczesnymi tendencjami. Wraz z rozwojem marketingu, zmieniają się nie tylko metody reklamowe, ale i trendy graficzne. Ilość różnych fontów dostępnych w popularnych programach tekstowych i graficznych sprawia, że konsumenci są bardzo świadomi mnogości wyboru, ale i mają rozeznanie w tym, co jest aktualnie popularne. Stojąc więc przed decyzją wyboru odpowiedniego motywu dla liter w swoim szyldzie reklamowym, warto wziąć to pod uwagę i samemu zapoznać się z kierunkami we współczesnej typografii i grafice.

Czcionki i fonty, które są współcześnie najpopularniejsze

W dzisiejsze trendy wchodzą czcionki proste, które choć przyciągają uwagę, to nie męczą oczu klientów. Takie litery przyciągają uwagę przechodniów, nieco paradoksalnie, właśnie przez swój minimalizm.

  • Po pierwsze brutalizm. Jest to styl bardzo surowy, pozbawiony jakichkolwiek elementów ozdobnych. Dla przełamania prostoty często stosuje się go w połączeniu z wyrazistymi kolorami.
  • Oprócz tego coraz większą popularność zyskują obrysy. Zazwyczaj obrysy wykonuje się z wykorzystaniem koloru czarnego, ale nie jest to regułą. Niejednokrotnie graficy decydują się na połączenie czarnego, prostego obrysu z jaskrawym kolorem w innej części tekstu już z wypełnionymi literami.
  • Poza tym: niskie i poszerzone litery. Jest to zdecydowanie rozwiązanie dla raczej krótkiego tekstu, ze względu na to, że skurczone na wysokość litery automatycznie zajmą więcej miejsca na długość, jednak zdecydowanie jest to motyw warty uwagi.
  • Nie należy na pewno zapomnieć o wszelkich eksperymentach typograficznych. We współczesnych trendach ważną pozycję zajmują na pewno wszelkie wariacje liter i znaków geometrycznych oraz wyróżnienie pojedynczych znaków w ciągu tekstowym. Warto pamiętać jednak, że decydując się na takie zabiegi lepiej trzymać się minimalistycznego fontu podstawowego, by nie przytłoczyć całości nadmiarem elementów ozdobnych.
Wróć do bloga