Blog

Czy neon może być… zabytkiem?

Większości z nas zabytki kojarzą się przede wszystkim z nieruchomościami, głównie majestatycznymi budynkami i obiektami o charakterystycznej architekturze. Tymczasem zabytkiem może być także rzecz ruchoma i to nie tylko obraz, rzeźba, czy dawna broń. Elementy oświetlenia, takie jak neony reklamowe, również mogą być wpisywane do krajowych rejestrów zabytków.

Kolory banerów reklamowych. Jakie barwy najlepiej oddziałują na odbiorców?

Rolą banerów reklamowych jest przyciągnięcie wzroku potencjalnych klientów do firmy. Wykorzystują je firmy z różnych branż, których klienci też się różnią, dlatego nie ma jednej uniwersalnej wskazówki na to, jak zaprojektować i skonstruować skuteczny baner reklamowy. Skuteczność kolorystyki również jest zróżnicowana, o czym opowiemy we wpisie.

Na czym polega efekt black&white w przypadku kasetonów reklamowych?

Dobrze widoczny szyld to wizytówka firmy. Wyraźnie wskazuje lokalizację, a w przypadku wielu działalności, jak restauracje, puby, salony kosmetyczne i fryzjerskie, sklepy odzieżowe, stanowi reklamę. Zachęca do odwiedzenia danego miejsca. Litery i kasetony podświetlane z efektem black&white to właśnie rodzaj takiej wizytówki i reklamy. Na czym polega efekt black&white?

Dzieje reklamy zewnętrznej w Polsce i na świecie

W obecnych czasach reklama zewnętrzna w postaci szyldów, reklam świetlnych, kasetonów reklamowych itd. są dla nas standardem. Historię reklam zewnętrznych kojarzymy najczęściej z pierwszymi plakatami drukowanymi w Europie i Stanach Zjednoczonych, a tymczasem sięga ona początków pierwszych cywilizacji. W naszym wpisie przyjrzymy się bliżej dziejom reklamy zewnętrznej w Polsce i na świecie.

Co zrobić ze zużytymi literami reklamowymi?

Litery reklamowe umieszczane głównie na fasadach budynków, ale także we wnętrzach, mogą być produkowane z przeróżnych materiałów, dlatego nie ma jednej uniwersalnej wskazówki, co zrobić ze zużytymi literami reklamowymi. Jeśli jednak są to konkretnie litery podświetlane, to niezależnie od tego, z czego są wyprodukowane, powinniśmy je traktować jako elektrośmieci, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczne.

Dlaczego aluminium to dobry materiał do wytwarzania liter reklamowych?

Aluminium to w wielu branżach zdecydowanie najczęściej wykorzystywany materiał konstrukcyjny obok stali. W reklamie można z niego tworzyć zarówno większe elementy, jak i ozdobne detale. To kwestia właściwości aluminium, które jest fizycznie wdzięczne pod każdym względem. Charakteryzuje się wytrzymałością, trwałością, estetyką, a do tego można je obrabiać wieloma metodami.