Dobrze widoczny szyld to wizytówka firmy. Wyraźnie wskazuje lokalizację, a w przypadku wielu działalności, jak restauracje, puby, salony kosmetyczne i fryzjerskie, sklepy odzieżowe, stanowi reklamę. Zachęca do odwiedzenia danego miejsca. Litery i kasetony podświetlane z efektem black&white to właśnie rodzaj takiej wizytówki i reklamy. Na czym polega efekt black&white?
W obecnych czasach reklama zewnętrzna w postaci szyldów, reklam świetlnych, kasetonów reklamowych itd. są dla nas standardem. Historię reklam zewnętrznych kojarzymy najczęściej z pierwszymi plakatami drukowanymi w Europie i Stanach Zjednoczonych, a tymczasem sięga ona początków pierwszych cywilizacji. W naszym wpisie przyjrzymy się bliżej dziejom reklamy zewnętrznej w Polsce i na świecie.
Litery reklamowe umieszczane głównie na fasadach budynków, ale także we wnętrzach, mogą być produkowane z przeróżnych materiałów, dlatego nie ma jednej uniwersalnej wskazówki, co zrobić ze zużytymi literami reklamowymi. Jeśli jednak są to konkretnie litery podświetlane, to niezależnie od tego, z czego są wyprodukowane, powinniśmy je traktować jako elektrośmieci, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczne.
Aluminium to w wielu branżach zdecydowanie najczęściej wykorzystywany materiał konstrukcyjny obok stali. W reklamie można z niego tworzyć zarówno większe elementy, jak i ozdobne detale. To kwestia właściwości aluminium, które jest fizycznie wdzięczne pod każdym względem. Charakteryzuje się wytrzymałością, trwałością, estetyką, a do tego można je obrabiać wieloma metodami.
Typowe reklamy świetlne to przede wszystkim kasetony świetlne. Mocowane trwale na fasadach budynków wyraźnie znakują dane miejsce w ciągu dnia i nocą. Wskazują wejście do sklepu, banku, kancelarii, czy na przykład gabinetu usługowego, ale też stanowią reklamę – dosłownie. Zachęcają przechodniów do wstępu, odwiedzenia konkretnego punktu. Jak są konstruowane kasetony świetlne?
Podświetlane reklamy prezentują się wyjątkowo niezależnie od pory dnia i roku. Wyraźnie informują osoby, które szukają konkretnej siedziby, przyciągają uwagę potencjalnych klientów mijających dane miejsce, ale nie tylko. Tworzą obraz wejścia, a czasem z innymi elementami całego lokalu, czy sklepu, a nawet firmy lub marki, jeśli wizerunek budujemy jako spójną całość. Taka reklama się opłaca […]